Keresés ebben a blogban

2016. március 17., csütörtök

Bizalom az üzleti kapcsolatokban – A diadikus adatelemzés egy alkalmazása

Tanulmányunk az üzleti kapcsolatokban megjelenő bizalommal foglalkozik. Empirikus kutatásunk során teszteltük hipotézisünket, mely szerint: Minél erősebb a bizalomra méltóság szintje egy adott üzleti kapcsolatban, annál inkább igaz, hogy magas kockázati szinttel rendelkező cselekvések megtörténnek, végbemennek benne. Ilyen esetekben a kapcsolatban zajló események, cselekvések irányítási eszközévé válik a bizalomra méltóság és az üzleti kapcsolatban megjelenik maga a cselekvési hajlandóságként értelmezett bizalom. Cikkünk e hipotézis empirikus vizsgálatára vállalkozik, melynek kapcsán fel kívánjuk hívni a figyelmet a bizalom és a bizalomra méltóság fogalmai közötti koncepcionális különbségre és aláhúzzuk e két fogalom szisztematikus különválasztásának fontosságát. Célunk továbbá, hogy bemutassunk az ún. diadikus adatelemzés gazdálkodástudományi alkalmazásának legjobb tudomásunk szerint nemzetközileg is első alkalmazását. A diadikus adatelemzés olyan speciális, fejlődésben lévő matematikai-statisztikai módszertan, mely a kapcsolatokban – ezen belül az üzleti kapcsolatokban – zajló események mélyebb megértést biztosíthatja. Tudjuk,hogy hálózatos gazdaságunkban ezeknek az üzleti kapcsolatoknak a menedzsmentje a hosszú távú siker alapvető feltétele, de sajnos a kapcsolatokban zajló eseményeknek és azok hatásának szisztematikus feltárása kapcsán komoly módszertani és értelmezésbeli nehézségekkel, kutatási kihívásokkal kell szembenézni. Ezek megoldása segítheti az üzleti gyakorlatot kapcsolatainak tudatosabb és hatékonyabb kezelésében. 

Eredeti forrás: Gelei A. – Dobos I. (2016): Bizalom az üzleti kapcsolatokban – A diadikus adatelemzés egy alkalmazása. Közgazdasági Szemle. Vol. 63. No. 3. P. 330-349

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése